Praktijkregels Fysiotherapie Elburg


Behandeling vindt plaats via Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie (DTF) of op verwijzing van huisarts of specialist.
Bij uw eerste afspraak vragen wij om een geldig legitimatiebewijs omdat we verplicht zijn uw BSN nummer te vermelden in uw patientendossier en uw pasje van uw zorg verzekering. Wij vragen u voor iedere behandeling een badhandoek mee te nemen.


U bent zelf verantwoordelijk voor de door u afgesloten ziektekostenverzekering en voor de dekking van uw fysiotherapiebehandeling.
U dient zelf bij te houden of er een overschrijding plaatsvindt van het aantal fysiotherapiebehandelingen die u vergoed krijgt van uw ziektekostenverzekering.


Behandelingen die niet (meer) vergoed worden door uw zorgverzekring komen voor eigen rekening. 
U bent zelf verantwoordelijk voor de door u afgesloten ziektekostenverzekering en voor de dekking van uw fysiotherapiebehandeling. U dient zelf bij te houden of er een overschrijding plaatsvindt van het aantal fysiotherapiebehandelingen die u vergoed krijgt van uw ziektekostenverzekering.       

                                                                                                                                                              
Wij leggen persoonsgegevens van u vast. Wij gebruiken deze gegevens om met u te kunnen communiceren, om te kunnen declareren met uw zorgverzekeraar, om uw behandeldossier te kunnen gebruiken en om overleg te kunnen plegen met uw huisarts of medisch specialist. Uw gegevens worden digitaal verwerkt en worden opgeslagen op een veilige manier.    

Op deze registratie is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing. Deze wet bevat regels m.b.t. het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patient. Al deze zaken zijn vastgelegd in een reglement.                                                                                                  

Behalve de fysiotherapeut die u behandelt, heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens die in de registratie zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld andere fysiotherapeuten, waarnemers, evt. stagiaires en administratieve krachten. Al deze personen hebben een geheimhoudingsplicht. Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.


Indien van toepassing geeft u toestemming voor het uitwisselen van informatie met uw werkgever en/of school.


Bij het afsluiten van de behandeling vragen wij u een klanttevredenheidsenquĂȘte in te vullen. Hiervoor zult u benaderd worden door een extern bureau.


Om de kwaliteit van ons handelen te meten en verder te vergroten verzamelen en versturen wij anoniem data uit alle gegevens.
U hebt het recht uw gegevens in te zien, te wijzigen en te verwijderen.


Indien u een afspraak niet na kunt komen, dient u die uiterlijk 24 uur van tevoren af te zeggen. Bij niet of te laat afzeggen, zijn wij genoodzaakt de kosten van de voorgenomen behandeling bij u in rekening te brengen. Deze voor ons niet ingevulde tijd kunnen wij niet bij de zorgverzekeraar declareren, omdat er geen behandeling heeft plaatsgevonden.


De fysiotherapeuten die werkzaam zijn in onze praktijk zijn geregistreerd in het Centraal Kwaliteits Register. In het CKR van het Koninklijk Nederland Genootschap worden fysiotherapeuten opgenomen die voldoen aan de door het KNGF gestelde kwaliteitseisen. Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de bejegening door of de behandeling van een van de fysiotherapeuten of een van de andere medewerkers kunt u dit melden aan uw fysiotherapeut of aan een van de maatschapsleden. Wij proberen dit in overleg met u op te lossen. Mocht u desondanks niet tevreden zijn, dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling van het KNGF.